Dag twee - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Sven Broekman - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Sven Broekman - WaarBenJij.nu

Dag twee

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

22 Juni 2014 | Nederland, Zwolle

Dat was dag één in Thailand. Dag twee. Begonnen met een Thais ontbijtje van het hostel. Toen op de fiets de stad rondgefietst. We hebben o.a. marktje, tempels en het Hilltribe museum bezocht. In het museum kregen we een indruk van de noordelijke bevolking in Thailand en waar deze mensen allemaal vandaan komen. In een koffietentje een taartje gekregen van jarige Thaise studenten. In de middag naar een privé school geweest, de kinderen wilden graag met ons op de foto en waren wel een attractie. Erg leuk om met de schoolkinderen in contact te komen. Terug bij het Guesthouse kwamen we een Nederlandse man tegen. Hij woont al vier jaar in Thailand en kon ons veel over de cultuur en mensen vertellen. Hij vertelde dat het eten zeer goed is en dat we niet bang hoeven te zijn om slecht eten te krijgen. Thai verversen het eten meestal twee keer per dag en drinken zelf ook alleen water uit flesjes. De ijsklontjes komen met kant en klaar zakken uit de fabriek, daarbij zei hij dat we moesten blijven nadenken en ons gezond verstand moeten blijven gebruiken ook als het om geld gaat. Vervolgens onze busreis en trip voor dag 3 gepland. ’s Avonds bij ons stamkroegje gegeten en daarna een Thaise massage gehad. Daarna nog een rondje gelopen in Chang Rai, hier kwamen we de beruchte en trieste kant van Thailand tegen: jonge Thaise meisjes die in de prostitutie werken. Op de weg terug nog even gedag gezegd bij ons stamkroegje en toen snel naar bed, omdat we de volgende dag een lange dag voor de boeg hebben.