Dag drie - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Sven Broekman - WaarBenJij.nu Dag drie - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Sven Broekman - WaarBenJij.nu

Dag drie

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

22 Juni 2014 | Thailand, Chiang Rai

Dag drie. ’s Ochtends om 8:30 kwam Mickey chau een locale gids. Hij heeft ons deze dag rondgeleid in de omgeving van Chaing Rai. Mickey chau kon ons veel vertellen over de politieke situatie, de rol van toeristen en de invloed van het leger. In tegenstelling tot onze chauffeur in Bangkok was Mickey Chau een zeer goede chauffeur. Ondanks onze goede chauffeur reed er toch bijna een scooter tegen de auto aan. Gelukkig kwam er alleen een tas tegen de spiegel, er was geen schade. Als eerst reden we naar een Hilltribe village, één van de locale stammen. Hij heeft daar veel contacten en konden overal naar binnen als wij dat wilden. ’s Middags 700 treden beklommen naar een hoog gelegen tempel, vanwaar we goed de grens Myanmar/Birma konden zien. Daarna gegeten op een marktje en een schooltje bezocht, de kinderen waren vooral Hilltribes en kwamen van alle stammen. Ze gaan pas naar de lagere school op een leeftijd van zeven jaar en lopen daar gelijk al een achterstand op met de kinderen in de stad. Op het marktje begon ook het theeproeven. Later zijn we naar een theeplantage gereden, waar we nog meer thee hebben geproefd. Ze hebben hiervoor een speciale wijze en zijn zeer trots op hun productie. Richting de avond naar de Black Houses geweest. Deze huizen heeft een rijke dokter later bouwen als toeristische attractie. In deze huizen lagen dierenhuiden, hoorns van dieren en traditionele voorwerpen. Als laatst zijn we naar de White tempel geweest, hier konden we helaas niet in. Afgelopen maand was er een aardbeving geweest die alles door de war heeft geschud. Mickey chau heeft ons na de White tempel naar het busstation gebracht. Hier hebben we de bus van Chang Rai naar Chang Mai gepakt, een rit van drie uur. ’s Avonds laat aangekomen bij ons huidige adres Mountain view in Chaing Mai. Nog even gekletst met de man achter de receptie, huit. Dat is zijn naam.

• 22 Juni 2014 - 19:36

Grietje De Roos:

He Sven en Teus,

Leuk hoor om jullie ervaringen te lezen en jullie foto's te zien. Hoeveel T-shirts heb je mee Sven of was je die oranje elke avond :-)
    Goed dat jullie ook een rustdag hadden gepland, lijkt me een vrij intensief programma zo'n dag met een gids op pad. En vanuit mijn moederrol toch even de vraag of eten op een markt verantwoord is? Klinkt namelijk gelijk zo.....niet hygienisch?
    Ik hoop in ieder geval dat jullie zo fris en fruitig blijven als jullie er nu uitzien!
    Heel veel plezier verder, geniet ervan.
    Groetjes en een dikke knuffel,
    Grietje