Dag 5 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sven Broekman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sven Broekman - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

23 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Begonnen met een goed westers ontbijtje. Toast, bacon en jam voor Teus en ik had een bakje muesli met fruit. ’s Ochtends hebben we nog even het pak en blousejes gepast. Op dag 4 hadden we al een beetje onderzoek gedaan naar een scooterverhuur. We zijn terecht gekomen bij het Junior House. Een scooter gehuurd voor 200 baht, €5. Voor mensen die nog interesse hebben om naar Chiang Mai te gaan en dingen betrouwbaar, snel en goed geregeld willen hebben, is dat de place to be. Ze vragen een vergoeding van 50 baht, €1,20, vegoeding voor het regelen van de zaken. Ze gaven ons de tip om de berg ten noordwesten van Chiang Mai op te rijden. Teus was de driver en ik was de gids achterop de scooter. We hebben eerst een rondje om de gracht van Chaing Mai gereden en zijn daarna naar het oude centrum van Chaing Mai geweest. Dit was niet zoveel aan. Dus trapten we de scooter snel weer aan op weg naar Wat Yed Jot, één van de oudste tempels. Zeer mooi! De tip van de tourist agents opgevolgd en de berg op gereden naar een waterval. Hier hebben we de scooter geparkeerd en langs de waterval omhoog een hike gemaakt. We zijn gestopt bij een uitkijkpost over de stad, erg mooi! Vanuit hier viel goed het hart van het centrum te onderscheiden en konden we de vliegtuigen zien en horen opstijgen. Na een hike van anderhalf uur weer op de scooter gestapt en verder naar boven gereden, een rit door de bossen. Uiteindelijk kwamen we na een lange tocht uit bij een Hill tribe. Het dorpje ingereden. In dit dorpje hebben we onze eerste opium planten gespot en probeerden locals ons diamanten te verkopen voor $100. Vriendelijk nee geknikt en onze weg terug begonnen. Op de helft gestopt bij een grote tempel om ongeveer 500 treden te beklimmen, voor een schitterend uitzicht. We hebben beide zeer genoten van de hele tocht. ’s Avonds hebben we de wedstrijd van het Nederlands elftal in Holland huis gekeken. Het is superleuk om met een groep van veertig/vijftig Nederlanders in Thailand naar het Nederlands elftal te kijken en ze te zien winnen. Iedereen ging uit zijn dak! De eigenaar was uiteraard ook een Nederlander. Hij had speciaal frikadellen en bitterballen geïmporteerd.