Dag 11 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sven Broekman - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sven Broekman - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

28 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

In Kanchanaburi ’s ochtends een scooter gehuurd. We zijn naar het jeath war museum gereden. Dit museum gaf ons een indruk over hoe het er in Thailand, vooral in Kanchanaburi aan toe ging tijdens WO2. De Japanners probeerden veel Azië te veroveren en namen daarbij veel gevangen die aan het werk werden gesteld onder onbarmhartige omstandigheden aan de Death railway. Bij de bouw van deze spoorweg zijn zo’n 100.000 doden gevallen, waaronder ook Nederlanders uit voormalig Nederlands-Indië. Daarna doorgereden naar een resterende brug van deze spoorweg in Kanchanaburi. Erg toeristisch, waaronder veel Nederlanders en Japanners. Aan het eind van de middag zijn we naar het Death railway museum geweest. Erg mooi museum! Alles goed ingericht, gestructureerd en mooie maquettes. Het museum is waarschijnlijk gesubsidieerd. Het was erg interessant om meer te weten te komen over het Oosterse verhaal van de tweede wereldoorlog. ’s Avonds zijn we terug gereden met een mini-bus naar Bangkok, waar we hebben overnacht op Khao San Road, dit is de hoofdstraat van Bangkok. ’s Avonds Brazilië met penalty’s zien winnen.

• 30 Juni 2014 - 18:04

Marion&Clemens:

Hoi Sven en Teus,
    Wat een ongelooflijke ervaringen doen jullie op! Mooie reisverhalen.
    Geniet lekker!
    Groetjes, Marion&Clemens

• 30 Juni 2014 - 18:29

Jenny Broekman:

Hallo Teus en Sven,
    Wat mooi om weer wat te elzen. We hadden natuurlijk al wat gehoord maar zo zwart op wit staat het er toch maar mooi. Jongens wat is dit genieten. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Maak er nog een paar mooie dagen van en we horen of spreken jullie weer. Lieve groeten van Jenny